24 Mart 2015 Salı

MALMÖ: ŞİRİN İSKANDİNAVYALI

Malmö, İsveç’in güneyinde yer alan, neredeyse Kopenhag’a 25 km uzaklıkta çok sakin, huzurlu ve şirin bir liman şehri. Kendisi İsveç’in nüfus açısından üçüncü büyük şehri olmasına rağmen sokaklarında pek kalabalık görmedim ben gittiğimde. 2012 yılının Şubat ayında iş sebebiyle ziyaret etmiştim, doğrusu baya soğuktu ama yine de gezmekten vazgeçmedim.

Bu şehri ziyaret etmek isterseniz Danimarka’nın Kopenhag şehrine THY’nin uçuşuyla gidip, ünlü Oresund köprüsünden geçip Malmö’ye varabilirsiniz. Öresund köprüsü hem kara hem demir yolu trafiğine açık, iki ülkeyi birbirine bağlayan, 8 km uzunluğunda bir köprü ve hatta kendisi birçok dizi ve filme konu olmuş..

Malmö’nün en büyük meydanı olan Stortorget’ten şehir gezisine başlamak iyi bir fikir olacaktır. Meydanın etrafı İsveç mimarili binalardan oluşuyor ve tabii ki her Avrupa ülkesinde olduğu gibi Belediye binası ve İsveç krallarından birinin heykeli yer alıyor.  






Bu meydana bağlantılı başka küçük bir meydan da yer alıyor ve bunun adı da Lilla Torg. Burada da şirin binaları, çeşitli galerileri ve şık butikleri görebilirsiniz. Bu meydandan Malmö’nün en önemli kiliselerinden St. Johannes’i de görebilirsiniz.





Malmö sokaklarının renkliliği kendi başına bir görsel şölen doğrusu J Malmö’de görmeniz gereken ve aslında zaten bir şekilde karşınıza çıkan, yanına kadar gitmenize gerek olmayan bir yapı ise buranın en uzun binası olan Turning Torso’dur.





Kentin oldukça önemli tarihi yapılarından birisi ise Malmöhus kalesi. Kalenin Danimarkalı krallara ev sahipliği yaptığı ve ardından da hapishane olarak kullanıldığı söyleniyor. Kalenin etrafı sularla çevrili ve bir köprüyle erişiliyor. Kendimi bir masal kalesine girermiş gibi hissetmiştim doğrusu.. Şimdi ise bu kale bir müze görevi görüyor.





Son olarak, Malmö’de oldukça eski bir çikolata müzesi yer alıyor, içeriyi gezmesi oldukça keyifliydi.. Buradan, çeşitli İsveç çikolataları satın almanız da mümkün.





İyi gezmeler J

A.

2 yorum:

  1. Merhabalar A. Hanım,ben Niğde'de öğretmenlik yapan genç bir bayanım. Gezi yazılarınız ile yaşadığım şehir itibariyle kısıtlı hayatımdan çıkıp adeta dünyayı dolaşıyor gibi hissediyorum kendimi.Çok teşekkürler, kaleminize yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Yorumunuz beni çok mutlu etti, daha aklımızda olan fakat zaman bulup henüz yazamadığımız nice yerler sizi bekliyor,

    Takibe devam edin ;)

    İyi günler dileriz,

    A.

    YanıtlaSil