23 Şubat 2015 Pazartesi

CİLT BAKIM RUTİNİM - MEMNUN KALDIĞIM ÜRÜNLER

Çok sevgili Gülşah arkadaşımız blogumuzun konuk yazarı bugün. Bakalım sizlere ne gibi önerileri olacak Gülşah'ın ? Keyifli okumalar.

Bugün size memnun kaldığım sürekli kullandığım ürünlerle cilt bakım rutinimden bahsedeceğim.
Cildim hassas ve karma ( yanaklarım kuru, T bölgem yağlı) ayrıca hafif gözenek problemim olduğunu ve yaşımın 27 olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum.

Günlük cilt bakım rutinim :


Sabah kalktığımda yüzümü Kiehl’s Ultra Facial Oil Free Cleanser veya Clarins Gentle Foaming Cleanser with cotton seed yüz yıkama ürünleriyle yıkayarak başlıyorum. Bu iki ürün de yoğun krem formunda, suyla temas ettiklerinde çok fazla köpürüyorlar. Diğer köpük ya da jel temizleyicilere göre daha iyi temizlediğini düşünüyorum. Ayrıca jel temizleyiciler gibi kurutmuyor. Temizleme sonrasında ise yine Kiehl’s markasına ait Ultra Facial Oil Free Toner toniği gözeneklerim için kullanıyorum.


Göz kremi olarak Nuxe Contourdes Yeux Prodigieux , nemlendici olarak ise Origins markasına ait GinZing nemlendiriyi kullanıyorum. La Roche Posay Hydraphase Legere nemlendirici ise vazgeçilmezim. Sanırım 4 tüp bitirdim. Origins bittiğinde yine Hydrapase Legere’e döneceğim. Yapış yapış yapmayan anında emilen nemlendiriciler her ikisi de.

Makyajımdan önce güneş kremi olarak Bioderma Photoderm AKN MAT SPF 30 , gözeneklerim için ise yine Bioderma’dan Pore Refiner kullanıyorum. Başarılı bir makyaj bazı görevi görüyor.

Akşamları göz makyajımı silmek için ise Bebak Acıbadem Sütü kullanıyorum. Göz çevrem çok hassas olduğu için yakmadan ve kurutmadan temizliyor. Yüzümü de yine Kiehl’s toniği veya Clarins’ins Toning Lotion with Iris isimli alkolsüz toniğini kullanıyorum.


Akşamları göz kremi uygulamamdan sonra, nemlendirme ve bakım özellikleri yoğun iki ürünü dönüşümlü kullanıyorum. Biri Avene Hydrane  Optimale Hydrating Serum. Bu ürün oldukça yoğun nem veriyor. Özellikle kışın çok işe yarıyor. Yapış yapış bir his bırakmıyor ve hemen emiliyor. Diğer ürün ise Estee Lauder Advance Night Repair Serum. Bu ürünü 2 aydır kullanıyorum ve daha çok bakım amaçlı olduğunu ve sonuçlarının uzun vadede görüleceğini düşünüyorum.

Haftalık/İki haftalık/ Aylık cilt bakım rutinim:

Peeling ve maske uygulama konusunda oldukça üşengecim maalesef. Ama haftada 2-3 defa duştan sonra yüzümü Clarisonic Mia ile temizliyorum.

Haftada 1 peeling yapıyorum. Taneli peelingler cildimi tahriş ediyor. Dolayısıyla tanesi olmayan peelingler kullanıyorum. Clarins Gentle Peeling Smooth Away Cream aslında kese görevi görüyor. Kuru cilde sürüp elinizle ovalayarak cildimi temizliyorum. Yumuşacık bir cilt ve sağlıklı bir parlaklık veriyor. Clarins Gentle Refiner Exfoliating Cream with Microbeads ve Kiehl’s Pineapple Papaya Facial Scrub ise çok küçük taneciklere sahip iki peeling. Hepsinden oldukça memnunum.

Sivilce ve siyah noktalar için yine Kiehl’s markasının Rare Earth PoreCleansing maskesini ayda bir uyguluyorum. Yazları daha sık uygulamak gerekebiliyor. Tabaka halinde uygulayıp, kuruduktan sonra yıkıyorum.

Kış aylarında özellikle nem maskesi uygulamakta fayda var. Clarins Hydra Quench Cream Nem Maskesi ve Bioderma Hydrabio Nem maskesini oldukça beğeniyorum. Yoğun bir tabaka halinde nemlendirici gibi sürüp 10-15 dk bekleyip sonrasında yıkıyorum.
Nemlendirme için Termal su kullanımı da etkili sonuç veriyor. Avene ve La Roche Posay termal sularını kullanıp memnun kaldım. 

Sizin cilt bakım rutininde olmazsa olmaz dediğiniz ürünleriniz neler ?

Gülşah.

Not: Cilt bakımı ve cilt temizliği konusunda bir profesyonel olan Gülşah'ın yazılarını önümüzdeki dönemlerde de blogumuzdan takip edebilir, kendisine aklınızdan geçen soruları yöneltebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder