27 Şubat 2015 Cuma

BİR KOLAY BROWNIE TARİFİ :)


İşten eve geldiniz ve amaaaan bugün de biraz fazla kalori alayım ne olacak dediniz. Kakaonun serotonin adı verilen mutluluk hormonunu salgıladığı da bir gerçekken, işte size kolay bir tarif J siz yemeğinizi yerken browni çaya hazır olacaktır.

Malzemeler:

3 yumurta

1.5 su bardağı şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

1 paket kakao (25 gr)

2 su bardağı elenmiş un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Şeker, sıvı yağ, süt ve kakao karışımı bir yerde karıştırılır, bu karışımdan bir su bardağı kenara ayrılır. Ardından yumurta eklenir, mikserle bir miktar karıştırıldıktan sonra un, kabartma tozu ve vanilya eklenir.

Ardından, karışım yağlanmış bir borcama dökülerek fırına verilir. Yaklaşık 35 dakikada 1600 C’de pişirilir. Fırından çıkarıldıktan sonra soğumaya bırakılır ve ılıkken bir kürdan yardımı ile üzerinde delikler açılarak daha önceden ayrılan bir su bardağı karışım yavaş yavaş kekin üzerine dökülür.

Brownimiz servise hazır.

Afiyet olsun J

G.

6 yorum:

  1. G. Hanım bir malzemeyi yazmayı unutmuşsunuz sanırsam:
    -1 tutam sevgi:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgisiz yemek olmaz, çok doğru :)

    YanıtlaSil
  3. A101 den aldığım kek kalıbıyla burovni yapabilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, A 101'den aldığınız kalıbı bilmiyorum ama herhangi bir borcam size yardımcı olacaktır. Browni yaparken hep borcam kullandığım için kek kalıbında nasıl olacağını bilmiyorum açıkcası. Deneyimlerinizi paylaşırsanız takipçilerimiz ve biz de aydınlanırız. :)

    YanıtlaSil
  5. ben alıp kullandım çok güzel oldu. Keşke Bu güzel blog yazarlarına ikram etme fırsatını bulabilseydim :/. İnanın sizi başlangıç sayfam yaptım her gün acaba neler yazmışlar diye bekliyorum. Bizleri merakta bırakmayın olur mu :)

    YanıtlaSil
  6. kek kalıbıyla ben de denedim ama olmadı malesef:( Kıvamı tutmadı. Sayın adsız, sizin bir püf noktanız var mı? Acaba olay A101 kalıplarında mı?

    YanıtlaSil