2 Mart 2015 Pazartesi

DETAYLAR: EVDE NİŞAN ORGANİZASYONU


O güzel evlilik teklifini aldıysanız, bir de “EVET” dediyseniz bir dizi organizasyon sizi bekliyor demektir.

Geleneksel ve moderni buluşturmak, hem eski gelenekleri yaşatmak hem de yenilikleri deneyimleyerek kendi tarzınızı ve zevkinizi yansıtmak istiyorsanız iş biraz da size düşüyor, bu tip organizasyonları düzenleyen irili ufaklı pek çok firma var tabi, ancak siz de işin ucundan tutabilir kendi organizasyonlarınızı yaratabilirsiniz. Hazırlıklar sırasındaki keyif de cabası.

İşte böyle bir nişan organizasyona ilişkin detaylar bulacaksınız aşağıda.

Nişan töreninin isteme ile birlikte gerçekleşmesini ve hem aileleri hem de arkadaşları içeren samimi bir kutlama olmasını istiyordum. Bu sebeple, saat 18.00 sularında aile bireyleri ile buluşuldu isteme ve kahve merasimi gerçekleştirildi. Saat 20.00 sularında ise arkadaşlar tam kadro ve tam vaktinde evimizdeydiler :)  

Günler öncesinden hazırlıklar başlamış, ailenin yetenekli bireyleri süsleme konusunda yardımlarını esirgememişti. Hazırlıkların Ulus’ta bulunan Suluhan ile başladığını söylemek yanlış olmayacak. Tabi, Suluhan’a giderken aklınızda bir fikir olmalı, nasıl bir konsept istiyorsunuz, hangi renkleri kullanacaksınız. Ben nişan elbisemin rengi olan laciverti kendime rehber edinmiş ve o renklere en çok yakışacağını düşündüğüm mor, lila ve turkuazı da renklendirmek için seçmiştim. Nişan dekorları için, tül, pelür kağıt, fener, balon, dantel, kurdele ve yapma çiçek kullandım. Eksik kalan malzemeler ve yapma çiçekler için Kızılay’da bulanan Moda Çarşı, Erdoğan Düğme ve Birlik Mahallesinde bulunan Euro Flora da iyi birer tercih. Aklınızda bulunsun.

İşte malzemelerimiz :)

Bu malzemeleri renk uyumuna dikkat ederek evinizin uygun bir köşesinde bir araya getirebilirsiniz. Bizim tercihimiz salonumuzdaki yuvarlak camdan yana oldu :)

Nişan organizasyonunun en önemli parçalarından birisi şüphesiz, nişan tepsisi. Ben de bu tepsinin çok özel olmasını istiyordum. Bunun için bir fotoğrafta gördüğüm ve çok beğendiğim seramik tepsiyi yaptırmayı aklıma koydum. Bir seramik atölyesi ile görüşüp üzerinde isimlerinizin yer aldığı tepsileri yaptırabilir, sonrasında da bunu evinizin bir bölümde kullanabilirsiniz.

Benim tepsimde; isimlerimiz, çifte kumrular ve nişan yüzüklerinin kurdelesinin geçeceği iki delik (makasın altında) bulunuyordu. İşte tepsimiz…

Nişan yüzüklerini kesecek makasın da süslü olması gerekiyor tabi, onu da bu şekilde süsledik.

Pek tabi, kalabalık oluyor ev nişanları, dolayısıyla dışardan sandalye sipariş etmek oldukça akla yatkın. Ben de 25 tane tiffany sandalye sipariş ettim ve tiffany sandalyelerin kenarlarına mor, turkuaz ve lacivert çiçekler ve aynı renklerde kurdeleler bağladık.

Nişan pastasının konulacağı masayı da önceden hazırlamıştık,  masanın ucuna da dekoratif bir çiçek ve kumrular yerleştirdik.

Tabi bütün bu süslemelerin olmazsa olmazı konuklarınıza sunacağınız yiyecekler. Nişanda servis edilebilecek yiyecekleri ayrı bir yazı ile anlatacağım. Yapması da yemesi de ve hatta anlatması da emek istiyor :)


Misafirlerinize nişanınıza hatırlatacak küçük hediyeler vermek de adetten olduğundan ben de kokulu taşları tercih ettim, küçük hediyeler için… Bu da görselimiz :)

Canım arkadaşımdan da bir sürpriz gelmişti :) nişan konsept renkleri ile aynı renkte uçan balonlar getirmişti... Balonlar da geceye bir renk kattı, fotoğraflara da güzel bir fon oluşturdu.

Nişanda müziğin de çok önemli olduğunu söylemeliyim, özellikle pasta kesilirken ve yemek esnasında hafiften bir müzik çalması bir hoşluk olacaktır.

Mutluluklar :)

G.

1 yorum: