13 Şubat 2015 Cuma

TAZE TAZE GRİNİN ELLİ TONU DEĞERLENDİRMESİ


Bugün, Türkiye’de Grinin Elli Tonu filminin vizyona girmesiyle iş çıkışı sinemaya koşmam bir oldu :) İlk kez bir filmde salonun tıklım tıkış dolu olduğuna şahitlik ettiğim filme iki kız olarak gitmiştik. Salonda da kız popülasyonu yoğundu. Kitabını yakın bir zamanda okuduğum için filme asıl gidiş nedenim kitabın nasıl beyaz perdeye aktarılacağı konusunda duyduğum meraktı. Aslında şimdiye kadar hep bu mantıkla gittiğim için önce kitabını okuduğum hiç bir filmin beyaz perde halini de beğenemedim. Gelelim Grinin Elli Tonu’na :)

(Bu arada spoiler içermemesi için olan tüm gayretimi göstereceğim)


Film tüm dünyada fenomen haline geldi esasında, hatta daha vizyona girmeden rekor sayıda biletinin satıldığı da belirtiliyor. Filmde esas erkek olan Christian Grey’i Jamie Dornan ve esas kız Anastasia Steele rolünü ise Dakota Johnson canlandırıyor. Film yönetmenlerini genelde  öğrenmem ama önemli insanlar malumunuz, bu filmde ise yönetmen Sam Taylor-Johnson.

Gelelim yorumlarıma, her şeyden önce kitapta anlatılanın aksine esas kızı daha güzel esas erkeği ise daha az yakışıklı buldum. Kitabı okuduğumda aklımda beliren kız kesinlikle filmdeki kız değildi, hatta filmdeki kızın gayet de çekici ve sempatik olduğunu düşünürsek kitapta ona haksızlık edildiğini bile söyleyebiliriz.

İkinci olarak, kitapta yer verilen ve gerçekten olay örgüsünde ve duyguları yansıtmada önemi olduğunu düşündüğüm birkaç önemli detaya filmde yer verilmediğini gördüğümde şaşırdım doğrusu. Tamam kısıtlı bir süre var filmde ama yani kitabı okumamış olsam kesinlikle filmde kalan boşlukları dolduramazdım..

Üçüncü değerlendirmem olumlu J Filmin eleştirilere maruz kalan içeriğinden ötürü ben de önyargı sahibi olup 14 Şubat Sevgililer Günü’nde vizyona girmesine şaşırmıştım, yani öyle bir günü sevgililer el ele gidip bu filmi izleyerek mi geçircekler aaaa falan olmuştum ama beklentilerin aksine film bir aşk filmi tadında olmuş. Çok da iyi olmuş. Yani sevgiliyle de arkadaşla da gidilebilir, no problem. +18 kuralı dahilinde tabii J

İyi seyirler olsun,

A.

1 yorum:

  1. Merhaba, hem kitabı okumuş hem de filmi izlemiş biri olarak yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum. Filmde gişe kaygısı ile kitaptaki bazı bölümlere yer verilmemesi bence de büyük bir eksiklikti neyse ki kadın karakterin daha güzel ve alımlı yapılması ile kitapta esas kıza yapılan haksızlığa bir son verilmiş ve adalet sağlanmış.

    YanıtlaSil