16 Şubat 2015 Pazartesi

AKLIMDAKİ KADINLAR






Sıkıcı bir iş gününün ardından ne iyi gelir derseniz, cevabım: tiyatro olacaktır. Yine böyle bir iş gününün ardından, Tatbikat Sahnesi'nde buluyorum kendimi. Oyunun adı "Aklımdaki Kadınlar".

"Oyunda, ilişkilerinde sorunlara boğulmuş takıntılı yazar Jake'in gerçek yaşamında bulamadığı dengeyi hayal dünyasında, hayatındaki kadınlarla kurma ve yönetme çabası konu edilir."

Böyle anlatılıyor, Devlet Tiyatroları sayfasının tanıtım bölümünde. Oldukça kullanışlı bir site, bilet bak seçeneğinden, kolaylıkla biletinizi edinebilirsiniz.

Bir tiyatro eleştirmeni değilim tabii ki, sadece oyunun bende yarattığı duygu ve düşüncelerden bahsedebilirim burada.

Oyun baştan sona, seyirciyi içine alan sürükleyici bir karakterde. Psikolojik tahliller oldukça yerinde, duygu dünyanızda çoğu zaman, bu aktarılanlar ne kadar da tanıdık, ben de böyle hissetmemiş miydim geçenlerde, dedirtiyor. 

Jake'in duygu geçişleri ve içinde bulunduğu çıkmaz oldukça başarılı bir biçimde aktarılmış. Oyunculuklar da genel itibariyle çok iyi, iki saat on beş dakika boyunca, karakterleri tam olarak özümseyip, serüvenlerine tanık olabiliyorsunuz.

Daha önce "Vanya Dayı" adlı oyunda keşfettiğim, oyunculuğu ile ses tonuna bayıldığım Zeynep Ekin Öner bu oyunda da Maggie rolünde. Maggie ile Jake'in diyalogları genel anlamda dikkatle dinlemeye değer ancak Maggie'nin Jake'e "Ben seni finish çizgisi sanmıştım." dediği sahne beni en çok etkileyen sahnelerden biri... 

Keyifli bir akşam geçirmek isterseniz, gönül rahatlığı ile tercih edebileceğiniz bir aktivite.

 

G.

0 yorum:

Yorum Gönder