23 Şubat 2015 Pazartesi

SUSHI KURSU: FAR EAST SO CLOSE

Hafta sonu çok farklı bir deneyim yaşadım ve sushi kursuna katıldım. Uzak Doğu lezzetlerini severim ama katılacağım ilk yemek kursumun bir sushi yapma kursu olacağını hiç düşünmemiştim doğrusu J Quick China GOP şubesinde verilen eğitim yaklaşık 2.5 saat sürdü ve eğitimde on kişi vardı. Çıktığımızda ise elimizde kocaman kutular dolusu kendi yaptığımız sushilerimizle evlerimize döndük ve sevdiklerimiz de el emeği sushilerimizi şaşkınlıkla ve hapır küpür yediler. Bu şubenin U oturma düzenine sahip teppenyaki bölümünde aldığımız eğitim oldukça verimliydi ve günün sonunda 3 çeşit sushi nigiri, 2 çeşit sushi maki, 2 çeşit California roll ve 1 çeşit tamaki sushi yapmayı öğrenmiştim.



Klasik bir açıklama olacak ama aslında sushi yapmakta bi olay yok, önemli olan her mutfakta normal şartlarda bulunmayan malzemelerin temin edilmiş olması.. Hatırladığım kadarıyla malzemelerimiz: yosun, pirinç sirkesi, japon hardalı (wasabi), zencefil turşusu, soya sosu, salatalık, avokado, yengeç surumi, uçan balık yumurtası (hardal), karides ve pirinç (baldo olabilirmiş). Bu ürünleri ise Metro Market ve Quick China’nın Çayyolu ve GOP Şubesinden edinebilirmişiz. Ekipman olarak da pilav pişirme makinasını önerdiler, zira sushi pilavı yağsız ve tuzsuz olduğundan normal tencerede dibinin tutma olasılığı çok fazla. Ayrıca çok keskin bir bıçak tavsiye ettiler, çünkü yosunlar kesilirken dağılabiliyor maalesef.




Pilav her ne kadar tuzsuz ve yağsız pişirilse de sonrasında pirinç sirkesini kaynatıp içine şeker ve tuz ilave ettiğimiz bir sıvı pilava eklenince kendine özgü bir tada sahip oluyor. Öğrendiğim diğer değişik bir bilgi, zencefil turşusunun tatları ayırmak amacıyla kullanıldığıymış. Yani bir sushiden diğerine geçmeden önce turşuyu yiyorsunuz ve ağzınızdaki tat sıfırlanıyor J Hep merak ettiğim şey olan wasabi ne işe yarıyor sorusuna da cevap buldum bu kursta. Meğer çiğ yenen etlerin vücudumuzda oluşturacağı bakterileri öldürmek amacıyla yenirmiş bu tuhaf madde.



Çinli hocamız eşliğinde tamamladığımız kurs sonunda yaptığımız sushileri yedik ve yeşil çay eşliğinde keyifli dakikalar geçirdik. Sonrasında ise bir de ismimize özel başarı sertifikalarımızı aldık elimize J Herkese şiddetle tavsiye ederim, çok farklı bir dünyaya adım atmış gibi hissediyorsunuz kendinizi çıktığınızda..



Afiyet olsun,


A.

0 yorum:

Yorum Gönder